נציבות קבילות הציבור לחוק ביטוח בריאות ממלכתי מטפלת בכל התלונות והבקשות והפניות אשר נוגעות לקופות החולים. הנציבות בודקת את קופות החולים. לדוגמא: כל מי שלא מקבל תרופה, או לא מקבל תרופה בעלות נמוכה, או שמסרבים לתת לו טופס 17 ועוד דברים דומים. להתקשרות עימם :5400*, kvilot@moh.health.gov.il, או בפקס: 02-5655981.
לעומת זאת, מוקד “אבטחת איכות” בודק את כל התלונות בכל הנושאים וגם בבריאות הנפש. לדוגמא: רשלנות רפואית, שירות או יחס לא ראוי מרופאים, אחיות, התנהגות בלתי הולמת ועוד. להתקשרות עימם: 5400*, pniot@moh.health.gov.il, או בפקס : 02-5655964.