מוקד המידע בתחום בריאות הנפש
באחריות ופיקוח משרד הבריאות במספר 5400*
קו המידע פועל בימים א’-ה’ בשעות 08:00-18:00 וביום ו’ משעות 08:00-13:00
הקו מספק מידע על שירותים רפואיים:
- מרפאות לבריאות הנפש
- שירותי אשפוז פסיכיאטריים
- מידע על שירותים בתחום בריאות הנפש הניתנים על ידי קופות החולים
- שירותי חירום פסיכיאטריים
- מידע על מוסדות רפואיים לגמילה מהתמכרויות בתחום הסמים והאלכוהול
כמו גם מידע בתחום השיקום:
- שיקום תעסוקתי
- שיקום חברתי
- דיור
- ייעוץ והדרכה למשפחות מתמודדים
- מידע על עמותות וארגונים הפועלים בתחום בריאות הנפש
- השלמת השכלה
- סיוע בטיפולי שיניים למשתקמים
- קבוצות תמיכה לצרכנים ומשפחות
- דרכי פניה לביטוח לאומי, משרד הרווחה, משרד הקליטה
“עוצמה” פעלה באופן נמרץ להקמת מוקד המידע באחריות משרד הבריאות ולהפעלתו על בסיס הצרכים בשטח.
פניות הציבור בקופות החולים
במסגרת הרפורמה עובר הטיפול במתמודדים לקופות החולים השונות. להלן פרטי הקשר לאחראים על פניות הציבור בכל אחת מהקופות:
גב’ אתי שילינג, נציבת פניות הציבור, שירותי בריאות כללית – EtySh@clalit.org.il
גב’ אלה פרמקלי, פניות ציבור, לאומית – epramkly@leumit.co.il
ד”ר יצחק אלשיך, פניות ציבור מאוחדת – pniot@meuhedet.co.il
גב’ גילה סעדיה, נציבת פניות ציבור, מכבי – saadia_g@mac.org.il
לפניות כלליות, ניתן לפנות אל 5400* ולבקש את נאדר אבוריא, המטפל בנציבות הקבילות בבריאות הנפש. ניתן לפנות לנאדר גם באימייל הבא: kvilot@moh.health.gov.il ולציין בנושא: עבור נאדר אבוריא בנציבות קבילות, או לפקס ישיר אל הנציבות, עבור נאדר: 02-5655981.
מרכזי ייעוץ, הכוונה והדרכה למשפחות
מרכזי הייעוץ לבני משפחה של אנשים עם מוגבלות נפשית פועלים באזורים שונים בארץ, כחלק ממערך השיקום של שירותי בריאות הנפש שבאחריות משרד הבריאות. משרד הבריאות מפעיל את השירות באמצעות ספקי-משנה, שהם הארגונים שזכו במכרז לשירות באזורים השונים.
סל השירותים הבסיסי במרכזים השונים הוא אחיד: הקריטריונים נקבעים ע”י המשרד במסגרת מדיניותו בתחום משפחות ארצי, והמשרד אחראי לפקח על יישומם. יחד עם זאת, יכולים להיות הבדלים באיכות השירות הניתן במרכזים שונים, על פי האופן שבו הם פועלים ליישם את הקריטריונים, לקידום יוזמות מקומיות למתן מענה מעבר לדרישות המינימום של המשרד, מידת הפיקוח והבקרה עליהם ועוד.
“עוצמה” רואה חשיבות רבה בהפעלת המרכזים למשפחות, והיא פעלה וממשיכה לפעול לגיבוש מענים לצרכי המשפחות במסגרת השירות ולשיפורו.
מידע מלא על מרכזי הייעוץ, מיקומם והדרכים ליצור עימם קשר ניתן למצוא באתר אביליקו
מוקדים לסיוע משפטי מטעם משרד המשפטים
מיועדים בין השאר לייעוץ משפטי. קיימים ארבעה מחוזות – לפרטים נוספים, ופרטי ההתקשרות, היכנסו לקישור הבא: משרד המשפטים – סיוע משפטי (1) (מסמך PDF)
קו הייעוץ “מקשיבים מנסיון”
קו הייעוץ מקשיבים מנסיון של עמותת אנוש קו ייעוץ המופעל על ידי מתמודדים ובני משפחה, למענה בנושאים שונים הקשורים בבריאות הנפש: מידע כללי, זכויות, התמודדות עם משברים נפשיים ועוד. הקו מופעל ברובו על ידי מתמודדים ובני משפחה המעניקים מניסיונם ומהידע האישי הרב שצברו.
1-700-551616 yeutz@enosh.org.il
http://www.enosh.org.il/he/מקשיבים-מנסיון/